Lekker in je lijf voor Senioren

Voor ouderen die soepel willen blijven bewegen

Ouder worden
Ouder worden heeft zo z’n voordelen: dankzij je levenservaring heb je anderen veel te bieden én (meestal) heb je nu de tijd om eindelijk toe komen aan de zaken die voor jou belangrijk zijn. Het nadeel kan zijn dat je lijf minder makkelijk doet wat jij wilt. Je wordt toch wat strammer, je moet je activiteiten beter plannen. Qi Gong helpt jou om je lijf soepel te houden zodat je soepel blijft bewegen. Zodat je kunt blijven doen wat je wilt.

In China
In de Chinese geneeskunde is een lang en gezond leven een belangrijk en vanzelfsprekend doel. In parken in China zie je hoe mensen tot op hoge leeftijd hun Qi Gong- of Tai Chi-oefeningen doen. Moeiteloos en ontspannen boren zij iedere dag opnieuw de bron van energie aan, zonder zichzelf uit te putten.

Qi Gong
Qi Gong bestaat uit rustige vloeiende bewegingen die je met volle aandacht uitvoert. Daardoor ontspan je tot een diep niveau. De kern is dat je de bewegingen in een bepaalde volgorde herhaalt. We noemen dat de Qi Gong-vormen. Daar zijn er heel veel van. Wij richten ons in deze training op oefeningen die relatief makkelijk zijn uit te voeren, maar die toch bijzonder effectief zijn. Basis voor onze aanpak vormt de Chinese vijf-elementenleer en andere Taoïstische bronnen (in de training geven we hier meer informatie over).

Jouw energieniveau
Als je onze training volgt, leer je hoe je je ledematen op een zachte, makkelijke manier kunt oefenen. Je lijf blijft soepel, en je energie blijft langer op peil. Het gaat je minder moeite kosten.

Kortom, je gaat je steeds soepeler en makkelijker bewegen. Je kunt dus met steeds meer gemak de dingen blijven doen die je wilt doen.

De cursus wordt in principe wekelijks gegeven op donderdag van 15.30 – 16.30.
Vanaf 1 november 2018.
Bij voldoende belangstelling kan de cursus ook op dinsdag worden gegeven.

Meld je nu aan via het contactformulier.